پرورش بلدرچین
پرورش بلدرچین

مشاوره پرورش بلدرچین

بلدرچین پرنده ای کوچک و گوشتخوار می باشد که در ایران و بسیاری از کشورهای جهان پرورش داده می شود. گوشت بلدرچین سرشار از پروتئین و ویتامین های مختلف است و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد. علاوه بر گوشت، تخم بلدرچین نیز خوراکی خوشمزه و مغذی برای افراد محسوب می شود. پرورش بلدرچین گوشتی یکی از ا...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

بلدرچین پرنده ای کوچک و گوشتخوار می باشد که در ایران و بسیاری از کشورهای جهان پرورش داده می شود. گوشت بلدرچین سرشار از پروتئین و ویتامین های مختلف است و دارای ارزش غذایی بسیار بالایی می باشد. علاوه بر گوشت، تخم بلدرچین نیز خوراکی خوشمزه و مغذی برای افراد محسوب می شود. پرورش بلدرچین گوشتی یکی از انواع پرورش بلدرچین می باشد که در آن هدف از پرورش، تولید گوشت بلدرچین است. بلدرچین ها در سن 5 الی 6 هفتگی به بلوغ کامل می رسند و می توان آن ها را مورد کشتار قرار داد. وزن بلدرچین بالغ گوشتی باید بین 200 تا 300 گرم باشد. پرورش بلدرچین در روستا می تواند یک کسب و کار پر سود و کم هزینه برای روستاییان و کشاورزان باشد. روستا های ایران معمولا فضای کافی برای پرورش بلدرچین دارند و صد البته که هزینه های پرورش بلدرچین در روستا، بسیار کمتر از شهرها هستند. پرورش بلدرچین در قفس یکی از روش های پرورش بلدرچین است که در آن از قفس های ویژه برای نگهداری و پرورش بلدرچین ها استفاده می شود. این روش پرورش نسبت به روش پرورش آزاد، فضای کمتری را از شخص پرورش دهنده اشغال می کند و کنترل بیماری ها و آفات در آن به مراتب آسان تر است.

 

مشاوره پرورش بلدرچین

پرورش بلدرچین یک کسب و کار بسیار پر سود و کم ریسک است که می تواند در محیط های کوچک نیز انجام گردد. بلدرچین ها پرندگانی مقاوم و سازگار هستند که با سرعت زیادی رشد می کنند و تولید مثل می کنند. گوشت و تخم بلدرچین نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و بازار فروش بسیار خوبی دارند.
اگر قصد شروع پرورش بلدرچین را دارید، باید نکات زیر را در نظر داشته باشید تا متوجه سود پرورش بلدرچین شوید :

  1. تحقیق و برنامه ریزی قبل از شروع : قبل از شروع هر کسب و کاری، تحقیق و برنامه ریزی دقیق یک امر ضروری می باشد. در مورد پرورش بلدرچین، باید در مورد نژادهای مختلف، روش های پرورش، بازار فروش و سایر موارد اطلاعات لازم را کسب کنید. همچنین باید دارای یک برنامه ریزی دقیق برای کسب و کار خود باشید که شامل اهداف، زمان بندی و بودجه شما است.
  2. انتخاب مکان مناسب : مکانی که برای شروع پرورش بلدرچین در نظر می گیرید باید دارای یکسری شرایط باشند، مکان پرورش بلدرچین باید دارای شرایط زیر باشد : 
  • محل پرورش باید دور از آلودگی های صوتی و زیست محیطی.
  • دارای نور کافی باشد.
  • محل پرورش باید دارای تهویه مناسب باشد.
  • محیط حتما باید دارای دما و رطوبت مناسب باشد.

  1. تهیه تجهیزات و لوازم مورد نیاز : هنگامی که پرورشبلدرچین را شروع می کنید نیازمند یکسری تجهیزات هستید؛ برای پرورش بلدرچین به تجهیزات و لوازم زیر نیاز دارید :
  • قفس های پرورش
  • دستگاه جوجه کشی
  • وسایل تغذیه و آبرسانی
  • وسایل ضدعفونی و بهداشت
  1. تهیه جوجه بلدرچین : جوجه بلدرچین ها را می توانید از مراکز معتبر خریداری کنید. هنگام خرید جوجه، به سلامت و کیفیت آنها توجه داشته باشید. قيمت جوجه بلدرچين متغیر است و قیمت مصوب، قیمت جوجه بلدرچين را معلوم می کند. خیلی از افراد هم هستند با فروش جوجه بلدرچین به سود می رسند، زیرا فروش بلدرچین می تواند هزینه های جانبی کمتری را برای پرورش دهنده داشته باشد.

 

پرورش بلدرچین در خانه

پرورش بلدرچین در خانه باید با توجه به یکسری نکاتی صورت گیرند که عبارتند از : 
پرورش بلدرچین در منزل یا نگهداری بلدرچین در آپارتمان یک کار نسبتاً ساده و کم هزینه است که می تواند به عنوان یک منبع درآمد جانبی یا یک شغل تمام وقت برای افراد مختلف درآمدزا و پرسود باشد. گوشت و تخم بلدرچین نیز از ارزش غذایی بالایی برخوردار هستند و بازار فروش خوبی دارند. برای پرورش بلدرچین در خانه، به فضای بسیار کمی نیاز دارید. یک اتاق کوچک یا یک گوشه از حیاط یا پشت بام خانه یا منزلتان می تواند برای این کار کافی باشد. همچنین برای پرورش بلدرچین در منزل به تجهیزات و لوازمی مثل قفس های پرورش بلدرچین، دستگاه جوجه کشی، وسایل تغذیه و آبرسانی، و وسایل ضدعفونی نیازمند هستید. نگهداری بلدرچین در آپارتمان کمی می تواند مشکل زا باشد، چرا که ممکن است بلدرچین ها ایجاد مزاحمت برای همسایگان کنند.

 

 

پرورش بلدرچین گوشتی

پرورش بلدرچین گوشتی دارای یکسری نکات مهم است که در ادامه اشاره می کنیم : 
بلدرچین گوشتی یک پرنده کوچک و مقاوم می باشد که به سرعت رشد می کند و گوشتی با ارزش غذایی بالا تولید می کند. گوشت بلدرچین از چربی کمتر و پروتئین بیشتر نسبت به گوشت سایر پرندگان و حیوانات برخوردار می باشد. گوشت بلدرچین دارای طعم و مزه منحصر به فردی است که اکثر افراد را جذب خود می کند. برای تغذیه بلدرچین گوشتی می توانید از غذاهای آماده یا غذا و مکمل های خانگی استفاده کنید. غذاهای خانگی باید حاوی مواد مغذی ضروری برای بلدرچین ها باشند تا رشد بیشتر و زودتری داشته باشند. یک نکته مهمی که باید در پرورش بلدرچین گوشتی رعایت کنید، حفظ بهداشت و سلامت بلدرچین ها است، باید قفس های آنها را به طور مرتب تمیز و ضدعفونی کنید. همچنین باید به بیماری های احتمالی بلدرچین ها توجه داشته باشید تا آنها دچارش نشوند که شما را متضرر خواهند ساخت.

 

مقالات مرتبط

نظر دهید