کاشت نهال و کاشت درخت + بهترین زمان کاشت نهال
کاشت نهال و کاشت درخت + بهترین زمان کاشت نهال

کاشت نهال

نهال از مهم ترین نعمت های سیاره زیستی ما، یعنی زمین می باشد. چرا که به سبب نهال ها می باشد که زندگی برای ما انسان ها در جریان است و همین دلیلی میباشد برای کاشت نهال.  وجود نهال ها از اهمیت به سزائی برای ما در این کره خاکی برخوردار است. در ادامه با ما در

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

نهال از مهم ترین نعمت های سیاره زیستی ما، یعنی زمین می باشد. چرا که به سبب نهال ها می باشد که زندگی برای ما انسان ها در جریان است و همین دلیلی میباشد برای کاشت نهال.
 وجود نهال ها از اهمیت به سزائی برای ما در این کره خاکی برخوردار است. در ادامه با ما در بذروکسین  همراه باشید تا با کاشت نهال انواع مختلف میوه ها آشنا شویم.

نهال ها باعث تامین درصد زیادی از مواد غذایی ما می شوند
کاشت درخت باعث حفظ جنگل ها می شود که همین امر سبب محافظت از گونه های مختلف جانوری می شود.
درخت کاری از فرسایش خاک جلوگیری می کند
موجب پاکیزگی هوا می شود
با تهویه ای که انجام می دهد سبب کاهش مصرف انرژی تا 30% می شود. 
با کاشت درخت می توان با بحران های زیست محیطی مبارزه کرد
تعدیل تاثیر عواملی از جمله نور خورشید، وزش باد و بارش باران
این موارد فقط برخی از فواید کاشت نهال می باشد. در ادامه به نحوه کاشت 10 مورد از پرطرفدار ترین درخت ها آشنا می شویم.

 

کاشت درخت

کاشت درخت یک فعالیت عامه پسند است که هر قشر از جامعه به آن علاقه دارند. بسیاری از کسانی که قصد زراعت دارند، درخت را به منظور حفظ حریم شخصی نیز می کارند؛ این حرکت تاثیر چشمگیری بر روند حریم خصوصی باغ و مزرعه دارد. 
این روز ها کمتر کسی را می توان پیدا کرد که تا به حال به کاشت درخت فکر نکرده باشد. ولی اکنون که به این قضیه فکر می کنید، ما می توانیم به شما در این زمینه کمک کنیم. اول از همه درخت های زیادی وجود دارد که شما می توانید در زمین خود بکارید ولی هر درختی برای باغ شما مناسب نیست و باید قبل از اقدام به کاشت، شرایط زمینی و جوی منطقه را بررسی کنید تا بهترین بازدهی را داشته باشید. در مرحله بعدی با نحوه کاشت نهال آشنا خواهید شد.

  • درخت خاس: یکی از درختانی است که برای دور باغ بسیار کارآمد است. این درخت همیشه سبز است و در بهار زیبایی و جلوه خاصی با باغ شما می دهد. نیاز چندانی به آب ندارد و در برابر خشکی و سرما مقاوم است. بهترین نتیجه این درخت در مناطق آفتابی است.
  • ماگنولیا: این نوع درخت به مراقبت بیشتری از سایر درختان نیاز دارد و باید هر هفته به آن رسیدگی کرد. این درخت همیشه سبز است. از آن جایی که در همه فصول می توان ماگنولیا را کاشت و آن قدر بزرگ است که سایه خوبی را در باغ می افکند.
  • درخت ممرز: یکی دیگر از بهترین درختان برای حفظ حریم شخصی، چیزی نیست جز درخت ممرز. برگ های زیاد این درخت سبب ایجاد سایه در باغ می شود. جلوه فوق العاده ای که این درخت به منظره باغ شما می دهد بی نظیر است. بهترین رشد آن در نواحی شمالی کشور است.
  • یاس بنفش:  این نوع از درخت عطر بسیار زیبایی را از خود ساطع می کند. رنگ های مختلف این درخت باعث شده است تا ظاهری ویژه نسبت به باغی درختان به خود بگیرد. این درخت سرعت رشد خوبی دارد و مورد دیگر که این درخت همیشه سبز است. بهار و تابستان بهترین زمان برای کاشت آن است.
  • بید گریان: از آن درخت هایی می باشد که در یک چشم به هم زدن رشد می کند. این درخت در برابر سرما مقاوم است، همچنین می تواند به عنوان یک حصار عمل کند. این درخت های زیبا در مناطق گرمسیر تا نیمه گرم، کاشت می شوند. باید مستمر در زیر نور آفتاب باشند و در اوایل دوره کاشت به آب فراوان نیاز دارند.
  • شمشاد: از رایج ترین گیاهانی که در اطراف به منظور حصار کاشته می شود همین شمشاد است. بسیار روند طولانی برای رشد دارد ولی اگر رشد کند مقاومت خوبی از خود نشان می دهد و بسیار با دوام تر از اوایل خود می شود. این گیاه باعث می شود تا افراد نتوانند از آن بالا بروند و همچنین مانع دیدشان هم می شود. 
  • سرو ایتالیایی : این درخت تا 60 الی 70 متر رشد دارد. یم محافظ عالی است در برابر باد در باغ. همچنین حفاظت از حریم شخصی از دیگر ویژگی های این درخت است.رشد آن در منطقه های گرمسیر بسیار خوب است . بهترین نتیجه را در زیر آفتاب دارد. برگ های سبزه تیره این درخت منحصر به فرد است.
  • بلوط: از همیشه سبز ترین درخت های یک باغ، درخت بلوط است. این درخت استعداد این را دارد تا بسیار رشد کند و تا ارتفاع بسیاری بالا برود. حفظ حریم شخصی و سایه انداختن بر محیط اطراف از دیگر ویژگی های این درخت است.

مقالات مرتبط

نظر دهید