قهوه مدفوع فیل
قهوه مدفوع فیل

قهوه از مدفوع فیل

قهوه مدفوع فیل، که به نام قهوه سیاه یا قهوه luwak در جهان معروف است، نوعی قهوه گران قیمت در جهان محسوب می باشد که از دانه قهوه هضم شده توسط فیل های آسیایی تهیه می گردد. قهوه مدفوع فیل به دلیل طعم و عطر منحصر به فردی که دارد، دارای محبوبیت خاصی در میان دوستداران قهوه در سرارسر جهان برخوردار است. ا...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

قهوه مدفوع فیل، که به نام قهوه سیاه یا قهوه luwak در جهان معروف است، نوعی قهوه گران قیمت در جهان محسوب می باشد که از دانه قهوه هضم شده توسط فیل های آسیایی تهیه می گردد. قهوه مدفوع فیل به دلیل طعم و عطر منحصر به فردی که دارد، دارای محبوبیت خاصی در میان دوستداران قهوه در سرارسر جهان برخوردار است. این قهوه مثل سایر مدل های دیگر در دسترس همگان قرار ندارد زیرا قیمت بسیار سرسام‌آوری دارد و تولید آن به همین راحتی نمی باشد بلکه دارای فرایندی سخت و زمان بر می باشد. این نوع قهوه دارای طعم و عطر ملایمی و کمی شیرین می باشد. این قهوه برای شما یادآور طعم های شکلات، کارامل و میوه خشک می باشد. همچنین دارای عطر ملایمی می باشد که یادآور عطر برخی از گل ها و ادویه جات می باشد.

 

گرانترین قهوه دنیا

گرانترین قهوه دنیا ، قهوه عاج سیاه (قهوه مدفوع فیل) می باشد. تهیه این نوع قهوه در واقع کار هرکسی نمی باشد و نیاز به سرمایه زیادی می خواهد. برای تهیه قهوه عاج سیاه، اول فیل آسیایی را باید تهیه نمایید سپس باید میوه قهوه را به فیل ها بدهید. فیل ها بعد از میل نمودن میوه قهوه، دانه های قهوه را در سیستم های گوارشی خود هضم می نمایند. دانه های قهوه در طی فرایند هضم در معدشان، تحت تأثیر آنزیم هایی موجود در معده فیل قرار دارند می‌گیرند و برخی از ترکیبات شیمیایی آنها تغییر می کند. این تغییرات باعث ایجاد طعم و عطر خاصی در قهوه عاج سیاه می شود. دانه های هضم شده توسط فیل های اسیایی، بعد از اتمام عملیات و فرایند دفع توسط فیل، جمع آوری می شوند. در آخر، دانه های قهوه موجود در مدفوع، شسته شده و فرآوری می شوند. فرآوری که برای قهوه مدفوع فیل صورت می گیرد، مشابه فرآوری سایر قهوه ها می باشد.

 

چرا عاج سیاه، گران ترین قهوه دنیا است؟

اولین علت آن تولید بسیار کم می باشد، تولید قهوه از مدفوع فیل، یک فرایند پر زحمت، زمان بر و حتی پر هزینه می باشد. فیل برای هضم دانه های قهوه، حدود 18 الی 80 ساعت زمان نیاز می‌خواهد. جمع آوری دانه های قهوه‌ی موجود در مدفوع هم بسیار کار زمان بر می باشد. در حال حاضر، عمده ترین تولید قهوه عاج سیاه در کشور هایی همچو؛ جنوب شرق آسیا، مثل تایلند، اندونزی و فیلیپین صورت می گیرددر اینگونه کشور ها تعداد زیادی فیل وجود دارد، اما تعداد فیل هایی که برای تولید این نوع قهوه باشند، بسیار محدود است.
دومین علت گران قیمت بودن این قهوه طعم و عطر منحصر به فرد و خاصش می باشد. قهوه عاج سیاه یا همان قهوه از مدفوع فیل، دارای طعم و عطر شیرینی می باشد بر خلاف سایر قهوه های موجود در بازار. این قهوه طعمی شبیه به شکلات، کارامل را برای شما یادآور می باشد. این قهوه همچنین دارای عطر ملایمی می باشد که یادآور عطر برخی از گل ها می باشد. این طعم و عطر منحصر به فرد این مدل قهوه، باعث بیشتر شدن تقاضا برای قهوه عاج سیاه می باشد.

 

فواید و مضرات قهوه مدفوع فیل

قهوه از مدفوع فیل دارای مزایا و معایب خاصی می باشد که در ادامه هریک را بررسی خواهیم کرد : 

  1. فواید : 
  • کافئین نسبتا بالا : قهوه مدفوع فیل، مثل سایر انواع قهوه، حاوی کافئین نسبتا بالایی می باشد. کافئین یک ماده محرک است که می تواند باعث افزایش هوشیاری، تمرکز و عملکرد ورزشی افراد گردد.
  • آنتی اکسیدان ها : این قهوه حاوی آنتی اکسیدان های مفیدی می باشد. آنتی اکسیدان ها به محافظت از بدن در برابر آسیب سلول های مخرب به بدن کمک می کنند.

 

  1. مضرات : 
  • ادعاهای بهداشتی : برخی از افراد ادعا دارند که قهوه مدفوع فیل، از لحاظ بهداشتی و سلامتی مورد بحث است، مثل احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت. با این حال، این ادعاها توسط مطالعات علمی تایید نمی شود.
  • ضرر هایی که متوجه فیل می باشد : افراد حیوان دوست معتقدند که استفاده ابزاری از فیل ها برای تولید قهوه ممنوع می باشند و باعث آسیب رسیدن به فیل ها می شود و برای سلامتی آنها بد است.

قهوه از مدفوع فیل، یک قهوه گران قیمت و بسیار منحصر به فرد می باشد. این نوع قهوه دارای قیمت بالایی می باشد و ادعاهای بهداشتی غیر اثبات شده ای در مورد آن وجود دارد. برخی از افراد معتقد می باشند که تولید این قهوه برای فیل ها ضرر دارد و حتی ممکن است باعث منقرض شدن آنها شود.

مقالات مرتبط

نظر دهید