قیمت گندم
قیمت گندم

قیمت گندم در سال 1402-1403

قیمت خرید تضمینی گندم در سال1403 -1402 نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت گندم به دلیل افزایش هزینه تولید گندم و همچنین افزایش تورم بوده است. قیمت گندم در بازار آزاد نیز در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است. افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضای کشور برای گندم و همچنین کاهش عرضه گندم به ب...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

قیمت خرید تضمینی گندم در سال1403 -1402 نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش پیدا کرده است. این افزایش قیمت گندم به دلیل افزایش هزینه تولید گندم و همچنین افزایش تورم بوده است. قیمت گندم در بازار آزاد نیز در سال ۱۴۰۲ افزایش داشته است. افزایش قیمت به دلیل افزایش تقاضای کشور برای گندم و همچنین کاهش عرضه گندم به بازار آزاد بوده است. انتظار می رود این افزایش قیمت گندم در سال ۱۴۰۳ نیز ادامه داشته باشد. این افزایش قیمت گندم در ۱۴۰۳ می تواند بر قیمت نان و سایر محصولات غذایی که با گندم سر و کار دارند نیز تأثیر زیادی داشته باشد.

 

قیمت خرید گندم در سال 1402-1403

قیمت خرید تضمینی گندم 1402-1403 توسط دولت اعلام شد. نرخ خرید تضمینی گندم در سال ۱۴۰۲ - ۱۴۰۳ بعد از به تصویب رسیدن در شورای قیمت‌گذاری محصولات کشاورزی از سوی وزارت جهادکشاورزی به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام شد. 

 

خرید گندم توسط دولت

خرید گندم توسط دولت یکی از سیاست های مهم هیئت دولت در بخش کشاورزی ایران می باشد. این سیاست گذاری به منظور حمایت از کشاورزان و همچنین تأمین امنیت غذایی کشور توسط کابینه دولت صورت می‌گیرد. در ایران، خرید تضمینی گندم توسط شرکت های بازرگانی دولتی انجام می شود. معمولا این شرکت ها گندم را کشاورزان با قیمتی بالاتر از قیمت بازار آزاد خریداری می نمایند.
قیمت خرید گندم هر ساله توسط دولت معین می شود. این قیمت اعلامی دولت برای خرید گندم با توجه به هزینه های تولید گندم و همچنین قیمت بازار آزاد گندم تعیین می شود.

 

عوامل موثر بر قیمت گندم

عوامل مختلفی بر قیمت گندم تأثیر می گذارند، از جمله :

  • هزینه های تولید : هزینه تولید گندم شامل هزینه های آب، کود، سم، نیروی کار و سایر هزینه ها می باشد. افزایش این هزینه‌های مذکور می‌تواند باعث افزایش قیمت گندم شود.
  • عرضه و تقاضا : عرضه و تقاضا یکی از اساسی ترین عوامل موثر بر قیمت گندم محسوب می باشد. به این صورت که افزایش تقاضا می تواند باعث افزایش قیمت آن شود.
  • وضعیت آب و هوایی : شرایط آب و هوایی بر عملکرد رشد گندم تأثیر به خصوصی دارد.

 

مزایا خرید گندم توسط دولت

  • حمایت دولت از کشاورزان و افزایش انگیزه برای تولید: خرید تضمینی گندم توسط دولت، قیمت گندم را برای کشاورزان به صورت کامل تضمین می نماید. این امر می تواند انگیزه کشاورزان برای تولید گندم را بیشتر کند و به افزایش تولید کمک زیادی کند.
  • تأمین امنیت غذایی کشور و جامعه : این اقدام دولت ذخایر استراتژیک گندم کشور را می تواند بیشتر کند. این امر می تواند به تأمین امنیت غذایی کشور در شرایط بحرانی کمک بسیار شاب کند.
  • کاهش قیمت گندم در بازار آزاد : خرید تضمینی، عرضه به بازار آزاد را می تواند بیشتر کند. این امر می‌تواند منجر به کاهش قیمت گندم در بازار آزاد شود.

مقالات مرتبط

نظر دهید

نظرات کاربران

  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

محمد رضا گفته:

سلام گندم کیلو بیست هزار الان به فروش می رسد اسفند 1402 چگونه دولت درسال 1403 گندم 17500 تضمین کرده بخرد باتورم 1403 ‌،،، حداقل 25 هزاردولت باید تضمین خرید کنه وگرنه یک کیلو هم کشاورز تحویل دولت نمی دهد واردات گندم کیلو حداقل 60هزار تومان برای دولت خرج دارد اگه قیمت خرید تضمینی دولت محترم بالا نرود به مشگل خیلی جدی کمبود گندم مواجه مشه باتشکرَ

  • ۱۴۰۲/۱۲/۲۵

مدیر سایت :

حق با شماست واقعا