وام جهاد کشاورزی
وام جهاد کشاورزی

ثبت نام و شرایط وام جهاد کشاورزی

وام جهاد کشاورزی 1403 از جمله تسهیلاتی می باشد که وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان، باغداران و دامداران در نظر گرفته است، کشاورزان می توانند این وام را برای توسعه ملزومات کشاورزی، زمین کشاورزی و تهیه نهاده ها اخذ بنمایند و از مزیت های آن بهره مند شوند. افراد واجد شرایط ثبت نام وام جهاد کشاورزی می...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

وام جهاد کشاورزی 1403 از جمله تسهیلاتی می باشد که وزارت جهاد کشاورزی برای کشاورزان، باغداران و دامداران در نظر گرفته است، کشاورزان می توانند این وام را برای توسعه ملزومات کشاورزی، زمین کشاورزی و تهیه نهاده ها اخذ بنمایند و از مزیت های آن بهره مند شوند. افراد واجد شرایط ثبت نام وام جهاد کشاورزی می توانند با وارد شدن به سامانه سیتا، وام جهاد کشاورزی را اخذ نمایند. وزارت جهاد کشاورزی انواع زیادی از وام هارا برای کشاورزان و دامپروران در نظر گرفته است، از جمله وام هایی که این وزارت خانه اخذ می کنید می توان به چند مورد اشاره کرد؛ وام جهاد کشاورزی برای گلخانه یکی از انواع وام های سرمایه ثابت جهاد کشاورزی است که برای تأمین مالی هزینه های ساخت و راه اندازی گلخانه ها ارائه می شود. وام احداث گلخانه توسط بانک کشاورزی و سایر بانک های عامل به کشاورزان، باغداران، و سایر فعالان بخش کشاورزی ارائه می گردد. مبلغ وام جهاد کشاورزی برای گلخانه می تواند متغیر باشد. یکی دیگر از موارد وام جهاد کشاورزی 1403، وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی می باشد، وام جهاد کشاورزی برای پرورش مرغ بومی یکی دیگر از انواع وام های سرمایه ثابت جهاد کشاورزی محسوب می شود که برای تأمین مالی هزینه های تجهیزات، ماشین آلات، و املاک مورد نیاز برای پرورش مرغ بومی ارائه می شود. این نوع وام جهاد کشاورزی توسط بانک کشاورزی و سایر بانک های عامل به فعالان بخش کشاورزی و علاقه مندان به احداث مرغداری ارائه می شود. 

وام جهاد کشاورزی

 

شرایط دریافت وام جهاد کشاورزی

برای برخی از وام های جهاد کشاورزی، شرایط ویژه ای نیز در نظر گرفته شده. به طور مثال، برای دریافت وام سرمایه در گردش، متقاضی باید گردش مالی حداقل 30 میلیون تومان در سال را دارا باشد. همچنین، برای دریافت وام خرید تجهیزات کشاورزی، متقاضی باید دارای پروانه کسب یا کارت بازرگانی باشد. شرایط دریافت وام جهاد کشاورزی به نوع وام دریافتی و شرایط متقاضی بستگی دارد. نحوه دریافت وام جهاد کشاورزی 1402، اولا متقاضی باید به یکی از شعب بانک کشاورزی مراجعه کند و مدارک مورد نیاز برای وام را به بانک مذکور ارائه دهد. پس از بررسی مدارک، بانک کشاورزی، نتیجه درخواست را به متقاضی اعلام می کند. در صورت تایید درخواست، وام به متقاضی پرداخت می شود.

شرایط دریافت وام جهاد کشاورزی عبارتند از :

  1. متقاضی وام باید دارای پروانه کسب کشاورزی باشد.
  2. کشاورز باید دارای زمین کشاورزی باشد. ( سند رسمی زمین )
  3. دارای سابقه فعالیت کشاورزی.
  4. عدم چک برگشتی معوق در سیستم های بانکی.
  5. طرح توجیهی فنی و اقتصادی فعالیت کشاورزی را ارائه دهد.

 

مدارک لازم جهت وام جهاد کشاورزی

مدارک مورد نیاز برای وام دامداری و سایر مدارکی را که واجدین شرایط ثبت نام وام جهاد کشاورزی هنگام درخواست تسهیلات باید به بانک ارائه نمایند شامل مدارک زیر می باشد : 

مدارک شناسایی اشخاص حقیقی جهت اخذ وام جهاد کشاورزی : 

  • مدارک شناسایی متقاضی
  • مدارک مربوط به محل اجرای طرح
  • مدارک مربوط به متعهد و وثیقه
  • مجوز مربوط به هر نوع فعالیت برحسب مورد از مرجع های معین شده
  • تصویر شناسنامه عکس‌دار
  • کارت پایان خدمات ( صرفا برای متقاضیان آقا )
  • دفترچه حساب بانکی یا گواهی معدل حساب جاری

مدارک شناسایی اشخاص حقوقی جهت اخذ وام جهاد کشاورزی : 

  • اساسنامه شرکت ثبت شده
  • آگهی ثبت شرکت در روزنامه رسمی و صاحبان امضا
  • آخرین ترازنامه تایید شده شرکت و آخرین آگهی رسمی در مورد تغییرات شرکت
  • تراز آزمایشی شرکت منتهی به ماه قبل از درخواست تسهیلات یا وام
  • تصویر شناسنامه مدیران و صاحبان امضای شرکت

مدارک مورد نیاز برای وام دامداری : 

  • شناسنامه و کارت ملی متقاضی
  • سند مالکیت زمین و یا وثیقه
  • گواهینامه دامپزشکی
  • برنامه تجاری
  • صورتحساب های مالی
  • پیشنهاد 

علاوه بر این مدارک مورد نیاز برای وام دامداری ، ممکن است بانک یا موسسه مالی مربوطه از شما مدارک دیگری نیز درخواست کند. برای مثال، ممکن است از شما بخواهد که گزارش اعتباری خود را ارائه دهید یا از شما بخواهد که با یک حسابدار یا مشاور مالی کار کنید.

 


سامانه ثبت نام وام جهاد کشاورزی

متقاضیان محترم جهت اخذ وام جهاد کشاورزی می تواند از طریق سامانه و سایت (سیتا) که متعلق به وزارتخانه جهاد کشاورزی است اقدام کنند. وارد سایت maj.ir شده، سپس در بالای سایت مذکور گزینه میز خدمات الکترونیکی را زده و وارد سامانه سیتا می شوید. در صورتی که قبلا در سامانه ثبت نام کردید دکمه ورود را بزنیدف در غیر این صورت دکمه ثبت نام در پنل کاربری را بزنید. مرحله بعد ثبت درخواست در سیتا و صرفا یک شماره تلفن همراه و شناسه ملی یا کد ملی مورد نیاز است. در مرحله بعدی که به پنل کاربری خود وارد شدید دکمه تبصره 14 را انتخاب کنید. سپس باید در برگه مشخصات عمومی مشخصات را وارد کنید و بعد از تکمیل این برگه با کلیک بر روی دکمه ثبت مشخصات عمومی را ذخیره کنید. در مرحله بعدی از سایت ثبت نام وام جهاد کشاورزی، به برگه بارگذاری مدارک رفته و مدارک خود را بارگذاری کنید، در صورتی که همه مراحل به درستی انجام گردیده باشد، کد رهگیری به تلفن همراه شما پیامک خواهد شد. دریافت این کد رهگیری به منزله ثبت درخواست نهایی شما بوده است و پرونده شما در حالت بررسی مدارک قرار می گیرد.

 

وام جهاد کشاورزی برای طیور و دامداری 1402

وام جهاد کشاورزی برای دامداری 1402 یکی از انواع وام های سرمایه ثابت و سرمایه در گردش جهاد کشاورزی است که برای تأمین مالی تجهیزات، ماشین آلات، و املاک مورد نیاز برای دامداری ارائه می گردد. وام جهاد کشاورزی برای دامداری توسط بانک کشاورزی به فعالان بخش کشاورزی ارائه می شود. بانک مرکزی موظف گردید تا پروانه های چرای دام، چاه کشاورزی، سند مالکیت اراضی زنجیره‌ای و حساب یارانه شخص را به عنوان وثیقه و تضمین بازپرداخت تسهیلات دریافتی روستاییان، کشاورزان و دامداران سنتی و عشایر از بانک‌های دولتی، خصوصی و موسسات اعتباری غیربانکی فراهم کند. وام جهاد کشاورزی برای پرورش بوقلمون برای تامین هزینه های پرورش بوقلمون می باشد، هزینه های این کار عبارتند از: هزینه ی تجهیزات دانخوری و آبخوری، هزینه ی استخدام نیروی انسانی، هزینه های صدور مجوز و بازاریابی.

 

وام جهاد کشاورزی برای گلخانه

وام احداث گلخانه به روش های مختلفی به متقاضیان تعلق می گیرد؛ یکی از آن ها وام وزارت جهاد کشاورزی است که به این دسته از متقاضیان داده می شود. متقاضیان محترم می توانند به طرقی که در بالا  گفته شده است اقدام به اخذ این نوع وام نمایند. وام روستایی احداث گلخانه، یکی دیگر از تسهیلاتی می باشد که توسط بانک کشاورزی به متقاضیان روستایی که قصد احداث گلخانه دارند، ارائه می گردد. این وام جهاد کشاورزی برای کشاورزانی مناسب است که قصد دارند به منظرور سود بیشتر و راحتی بیشتر اقدام به احداث گلخانه نمایند.

 

بازپرداخت وام جهاد کشاورزی

مبلغ وام جهاد کشاورزی و شیوه بازپرداختشان با یکدیگر متفاوت هستند. به طور مثال، وام جهاد کشاورزی سرمایه در گردش دام و طیور برای واحد های قدیمی و نسبتا کوچک با سقف ۲۰۰ میلیون تومان و بهره حداقل ۱۰ درصد ارائه می گردد. ولی واحدهای صنعتی و بزرگ در صورتی که اقدام به ثبت نام وام جهاد کشاورزی در همین طرح کنند، می توانند بسته به تعداد دام و طیور خود و بدون محدودیت های تسهیلاتی با نرخ ۱۲ تا ۱۸ درصد دریافت کنند. طرح های موجود در بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه هم که باز شرایطی متفاوت داشته اند و نرخ بهره آن ها در مناطق محروم و کم برخوردار با هم متفاوت می باشند. وزارت جهاد کشاورزی مقرر داشت به این علت که متوسط سن کشاورزان در کشور 53 سال می باشد و تلاش می‌شود که این میانگین سنی به زیر 45 سال بیاید تسهیلات ویژه‌ای به کشاورزان زیر 40 سال داده خواهد شد. مبلغ وام جهاد کشاورزی برای کاربرد هایی مختلف، متفاوت می باشد، برای مثال مبلغ وام نوسازی و بازسازی؛ این وام جهاد کشاورزی برای نوسازی و بازسازی باغ ها، زمین های کشاورزی و تاسیسات کشاورزی پرداخت می شود. مبلغ این وام وزارت جهاد کشاورزی، حداکثر تا 90 درصد هزینه های نوسازی و بازسازی تعیین می گردد و به کشاورز و باغدار پرداخت می شود.

مقالات مرتبط

نظر دهید

نظرات کاربران

  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

علی اصغر گفته:

سلام لطفا مبلغ وام جهاد کشاورزی 1402 رو هم بگویید. با تشکر

  • ۱۴۰۲/۰۸/۱۵

مدیر سایت :

وقت بخیر... ما اطلاعی در این باره نداریم. از بانک کشاورزی اطلاعات درست رو بگیرید.

  • ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

علی شریف گفته:

برای دریافت وام دامداری باید به کجا مراجعه کرد

  • ۱۴۰۲/۰۹/۲۷

مدیر سایت :

وقت بخیر . جهاد کشاورزی

  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

عزت الله محمدی گفته:

سلام عرض شد وام جهاد کشاورزی برای گلخانه را هم لطفا اطلاع رسانی نمایید.

  • ۱۴۰۲/۱۰/۱۹

مدیر سایت :

سلام در متن ذکر شده است

  • ۱۴۰۲/۱۱/۰۶

محمد راد گفته:

سلام آیا وام جهاد کشاورزی،وام اشتغالزایی میباشد،و در سیستم یکپارچه ثبت‌میشود،مثلا یک نفر از یک نهاد دیگه وام گرفته دوباره میتونه از جهاد وام بگیره؟؟

  • ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

علیرضا گفته:

وام پرورش بوقلمون گوشتی چقدر است؟

  • ۱۴۰۲/۱۱/۱۳

مدیر سایت :

وقت بخیر...باید از جهاد کشاورزی استان خودتون یا بانک کشاورزی استان پیگیری کنید

  • ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

محمدی گفته:

سلام.چرابه راحتی مجوزمرغداری گوشتی یاببوقلمون رونمیدن هزارتابهانه میارن.راهه دیگه ای نیست مجوزبگیریم

  • ۱۴۰۲/۱۱/۲۵

مدیر سایت :

سلام وقت بخیر ... ما فقط سایت اطلاع رسانی هستیم...اطلاعی نداریم

  • ۱۴۰۲/۱۲/۰۶

حسینی گفته:

سامانه سیتا ۱ هفته هست بسته شده زمان مشخصی برای بازگشایی مجددش هست؟

  • ۱۴۰۲/۱۲/۰۶

مدیر سایت :

جناب حسینی وقتتون بخیر...سایت دولتی هست و نه متاسفانه اطلاعی نداریم از بالا اومدن سرور

  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

هیبت الله استکی گفته:

سلام ایاوام ادوات هم اعلام میکنی

  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

مدیر سایت :

سلام وقتتون بخیر..

باید به جهاد کشاورزی شهر مراجعه کنید.

  • ۱۴۰۲/۱۲/۱۶

علی اصغر گفته:

سلام لطفا وام گلخانه جهاد کشاورزی هم پیگیری نمایید.