دمنوش
دمنوش

انواع دمنوش

دمنوش از زمان های قدیم به عنوان نوشیدنی های بسیار مفید و پرخاصیت مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است. دمنوش ها دارای خواص بسیار همچو ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد که برای انسان بسیار مفید می باشد. این نوشیدنی های مقوی نوشیدنی های گرمی می باشند که از دم کردن برخی از گیاهان دارویی در آب جوش تهیه...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

دمنوش از زمان های قدیم به عنوان نوشیدنی های بسیار مفید و پرخاصیت مورد استفاده انسان ها قرار گرفته است. دمنوش ها دارای خواص بسیار همچو ویتامین و آنتی اکسیدان می باشد که برای انسان بسیار مفید می باشد. این نوشیدنی های مقوی نوشیدنی های گرمی می باشند که از دم کردن برخی از گیاهان دارویی در آب جوش تهیه می شوند. دمنوش ها به عنوان یک راه طبیعی برای درمان برخی بیماری ها و حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید با کاشت بذر گیاهان دارویی بهترین دمنوش ها میل کنید.

 

بهترین دمنوش برای چربی خون

یکی از دمنوش های ضد چربی خون، چایی سبز می باشد. چایی سبز دارای سطح بسیار بالایی از آنتی اکسیدان می باشد که برای مهار چربی خون بسیار مفید می باشد. چایی سبز به کاهش کلسترول و فشار خون که دو عامل بسیار خطرناک برای قلب به شمار می روند کمک بسیار زیادی می کند.


دیگر خواص چایی سبز : 

  1. افزایش عملکرد مغز : چای سبز ممکن است برای قدرت حافظه، تمرکز و هوشیاری بسیار مفید می باشد. این به دلیل وجود کافئینی می باشد که در دمنوش چای سبز وجود دارد.
  2. کاهش خطر ابتلا به سرطان : با توجه به این که در دمنوش چایی سبز آنتی اکسیدان زیادی موجود می باشد این ماده مفید به محافظت از سلول ها در برابر آسیب هایی که می تواند منجر به سرطان شود کمک زیادی کند. این دمنوش به جلوگیری از سرطان پروستات و روده بزرگ می تواند کمک کند.

 

دمنوش آرامش بخش

در مواقعی که استرس زیادی به سراغ شما می آید آسان ترین و مفید ترین راهی که برای کاهش یا نابودی آن میسر می باشد نوشیدن دمنوش ضد استرس می باشد. با نوشیدن دمنوش آرام بخش می توانید با استرس و دلهره کمتری به کار های خود رسیدگی کنید. نیازی به بیان مضرات استرس برای بدن انسان وجود ندارد چرا که از ضرر های آن آگاه هستید.

  • دمنوش بابونه : بابونه یک گیاهی می باشد که دارای اثرات ضد التهابی و ضد اسپاسم می باشد که می تواند به آرامش عضلات و کاهش اضطراب کمک به سزایی نماید.
  • دمنوش اسطوخودوس : دمنوش اسطوخودوس هم یکی دیگر از نوشیدنی های آرمش بخش است. اسطوخودوس با رایحه ای که از خود منتشر می کند به اثبات رسیده است که باعث آرامش سیستم عصبی بدن می‌شود و به القای خواب در بدن کمک می کند.
     

دمنوش انرژی زا

برخی از نوشیدنی ها هستند که به بدن ما انرژی بسیار زیادی می دهند. این نوع نوشیدنی ها برای زمانی که احساس خستگی می کنیم ولی نیاز به انرژی زیادی داریم استفاده از این نوع نوشیدنی بسیار مفید می باشد.
ترکیب یک دمنوش که انرژی زیادی به بدن ما تزریق میکند عبارت است از : 
یک قاشق چایی خوری از چایی سبز، جینسینگ، دارچین، زنجبیل را در یک لیوان آب جوش مخلوط نمایید سپس نوش جان کنید.

 

به لیمو

به ‌لیمو گیاهی می باشد که به علت داشتن عطروطعم دلپذیر لیمو و خواص آرامش‌بخش آن محبوبیت زیادی پیدا کرده است. به‌ لیمو را می‌توانید به شکل تازه یا خشک در دمنوش و سایر نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار دهید. این دمنوش دارای خواص بسیار زیادی می باشد که در ادامه هریک را بررسی می کنیم : 


خواص به لیمو : 

  • گوارش و هضم غذا : دمنوش به لیمو به دلیل خاصیت ضد اسپاسم و ضد نفخی که دارد می‌تواند هضم غذا را تسریع کند و همچنین به رفع سوء هاضمه، نفخ و دل درد کمک بسیار زیادی هم می‌کند.
  • کاهش وزن : دمنوش به لیمو باعث افزایش کارکرد متابولیسم و چربی‌سوزی می شود. همچنین دمنوش به لیمو باعث کم کردن اشتها و افزایش احساس سیری هم می‌شود.
  • سلامت پوست و مو : این نوع نوشیدنی دارای آنتی اکسیدان بسیار زیادی می باشد که باعث حفظ و سلامت پوست و مو می‌شود. این نوشیدنی به شادابی و جوانسازی پوست، کاهش چروک پوست و تقویت موها کمک بسیار زیادی می کند.

 

دمنوش ضدافسردگی

اگر دچار افسرگی هستید و یا قصد دارید از مبتلا شدن به افسردگی جلوگیری نمایید استفاده از دمنوش نشاط آور و ضد افسردگی توصیه می شود، زیرا راهی مقرون به صرفه و بدون عوارض جتنبی می باشد. یک ترکیبی از دمنوش ها می باشد که باعث افزایش نشاط و درمان افسردگی می باشد. یک قاشق چایی خوری گل خشک شده راعی، بابونه خشک شده، و دمنوش‌گل‌گاوزبان را با یک لیوان آب جوش ترکیب نمایید و بعد از دم کشیدن نوش جان نمایید.

 

دمنوش عناب

دمنوش عناب روش دم کردن بسیار راحتی دارد به طوری که 10 الی 20 عدد عناب سایز متوسط و کمی نبات یا شکر را در آب ریخته تا به جوش آید و بعد از 30 دقیقه دم کشیدن آماده نوشیدن می باشد.

خواص دمنوش عناب 

  1. تقویت سیستم ایمنی بدن
  2.  تسکین درد و التهاب
  3. بهبود کیفیت خواب
  4.  تقویت حافظه و تمرکز
  5. تصفیه خون

 

بهترین زمان مصرف دمنوش لاغری

ناشتا بودن بهترین زمان برای مصرف دمنوش لاغری می باشد. مصرف دمنوش لاغری صبح زود قبل از صبحانه و به شکل ناشتا می‌تواند به چربی‌سوزی و لاغری بدن کمک کند. هنگامی که بدن ناشتا می باشد و هیچ وعده غذایی میل نکردید، بدن شما و دستگاه گوارش قابلیت بسیار بالایی برای جذب مواد مغذی برای لاغری دارد.

مقالات مرتبط

نظر دهید