پهپاد کشاورزی چه کاربردی در زمین های زراعی دارد؟
پهپاد کشاورزی چه کاربردی در زمین های زراعی دارد؟

پهپاد های کشاورزی چیست؟

پهپاد های کشاورزی با طرحی جدید و نوآورانه به همراه ویژگی های منحصر به فردی که دارد، به کشاورزان و باغداران امکانات بی نظیری را ارائه داده است. به کمک پهپاد کشاورزی می توان داده های مربوط به زراعت زمین را به راحتی جمع آوری و تحلیل نمود. همچنین این پهپادها قابلیت سمپاشی را برای کشاورزان فراهم کرده...

بیشتر ...

بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین
بذروکسین

پهپاد های کشاورزی با طرحی جدید و نوآورانه به همراه ویژگی های منحصر به فردی که دارد، به کشاورزان و باغداران امکانات بی نظیری را ارائه داده است. به کمک پهپاد کشاورزی می توان داده های مربوط به زراعت زمین را به راحتی جمع آوری و تحلیل نمود. همچنین این پهپادها قابلیت سمپاشی را برای کشاورزان فراهم کرده اند که جز دسته ابزارهای مدرن کشاورزی شناخته می شود. این پهپاد ها با بکارگیری از تجهیزات روز دنیا نظیر سنسور ها، دوربین های پیشرفته و GPS ها می توانند به طور دقیق و درست در زمین های زراعی حرکت کرده و سم پاشی خود را در نقاط مورد نیاز پخش کنند.
استفاده از پهپاد کشاورزی در مزرعه فرآیند کشاورزی را بهینه می سازد و مصرف منابع لازمه را کم می کند که به موجب همین امر هزینه های عملیاتی مزرعه کاهش پیدا می کند. همچنین سبب بهبود بهره وری زمین و محصولات آن می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با مزایا و معایب پهپاد کشاورزی آشنا شوید.

دلیل استفاده از پهپاد کشاورزی

امروزه با مدرنیزه شدن فرآیند کشاورزی و توسعه این صنعت، به منظور سهولت در کیفیت محصولات مزرعه و کاهش نیروی انسانی، استفاده از پهپاد کشاورزی به محبوبیت بالایی رسیده است. پهپادها همانند هواپیماهای بی سرنشینی می باشند که وظایف مشخصی برای آنها تعریف شده است. برخی از دلایل اصلی استفاده از این محصول به شرح ذیل می باشد:

  • پایش زمین کشاورزی: پهپاد های هوشمند قابلیت بررسی و آنالیز دقیق محصولات زراعی از مرحله رشد تا برداشت محصولات را دارند. این ارزیابی شامل بررسی وضعیت آبیاری، شناسایی آفات مزرعه، بیماری های محصولات و شناخت نقاط ضعف زمین می باشد.
  • افزایش بهره وری: پهپاد کشاورزی هوشمند قابلیت ارزیابی دقیق محیط جغرافیایی زمین را دارد که به کشاورزان در مدیریت زمین کمک به سزائی می کند. تهیه این نقشه ها توسط پهپاد ها سبب بهینه تر شدن محصولات و بهبود وضعیت مزرعه می شود.
  • صرفه جویی: پهپاد ها می توانند کارهای چند هفته را تنها در یک روز انجام دهند تا هم در بحث هزینه و هم در بحث زمان صرفه جویی کرده باشند. با بکارگیری پهپاد کشاورزی در مزرعه هزینه های نیروی انسانی و ماشین آلات کاهش پیدا خواهد کرد.
  • مدیریت دقیق تر مزرعه: پهپاد ها کمک به سزائی در استفاده مفیدتر منابع مزرعه به شما می کنند. با تجزیه و تحلیل اطلاعات حاصل شده از پهپاد، مزرعه شما بازدهی بهتری از خود نشان خواهد داد.

انواع مختلف پهپاد کشاورزی

پهپاد کشاورزی شامل مدل های مختلفی می باشند که به شرح ذیل می باشند:

  1. پهپاد سم پاش:

به عنوان ابزاری مدرن و پیشرفته در زراعت شناخته شده اند که به صورت ویژه برای سم پاشی طراحی شده اند. از مزایای آن می توان به این موارد اشاره کرد: دقت عمل بالا، صرفه جویی در زمان و هزینه، دسترسی آسان به مناطق سخت گذر مزرعه، کمتر شدن اثرات مخرب زیست محیطی.

  1. پهپاد بذرپاش:

پهپاد های بذرپاش از جدید ترین فناوری های هوشمند کشاورزی می باشد که برای پاشش بذر ها در سطح مزرعه بکار گرفته می شود. کاربرد این پهپاد در مزارع وسیع و بزرگ بسیار کارآمد خواهد بود. دقت عمل بالا و سرعت بخشیدن به فرآیند کشاورزی از ویژگی های اصلی این محصول منحصر به فرد می باشد.

  1. پهپاد گرده افشان:

یکی دیگر از تجهیزات جدید زراعتی، پهپاد گرده افشان می باشد که محبوبیت بیشتری از روش های قدیمی و منسوخ گرده افشانی مزرعه دارد. عمده استفاده این پهپاد ها بیشتر در گلخانه ها می باشد.

  1. پهپاد مه پاش:

پهپاد مه پاش با استفاده از اسپری کردن آب بر روی سطح مزرعه، به کاهش دمای محیط و خنک تر شدن مزرعه کمک به سزائی می کند. همچنین کاهش آفات مزرعه یکی دیگر از وظایف پهپاد مه پاش می باشد.

  1. پهپاد محلول پاش:

یکی دیگر از فناوری های نوین کشاورزی، پهپاد محلول پاش است که به منظور اسپری کردن محلول های مورد نیاز مزرعه مانند کودهای مایع و مواد مغذی مورد نیاز گیاهان طراحی شده است. این مدل پهپاد ها از دقت بالایی در میزان پاشش برخوردارند.

بذروکسین مرجع مقالات کشاورزی مدرن
 

مقالات مرتبط

نظر دهید